Saab 9-3 Aero

Saab 9-3 Aero 2001

coldsaab93.jpgicesaab93.jpgSaab93acc.jpgsaab93aerofront.jpgSaab93aeroseat.jpgsaab93aeroseat2.jpgsaab93aeroseat3.jpgsaab93butt.jpgsaab93jizz.jpgSaab93low.jpgsaab93right.jpgsaab93rightfront.jpgSaab93speedo.jpgsaab93spoiler.jpgsaab93wheel.jpgsunny93.jpgtwo93s.jpg

Saab 9-3 Aero

Aero, et kendetegn for topmodellerne fra Saab - Udstyret med den største motor, højeste grad af udstyr, opstrammet undervogn og helt generelt fyldt med lækre detaljer.
For denne model (2001 og frem) betyder det at den for det utrænede øje er magen til en Saab 9-3 Viggen (Specialudgave, endnu vildere end Aero), med bl.a. Skørtesættet som de første år var specielt for Viggen, ligeledes er sæderne kommet med, dog ikke med mulighed for den frække farvekombination som Viggen kunne købes med. De største forskelle er manglende skilte og spoileren.

Motor

Motoren i bilen er Saabs kendte 2 liters turbomaskine. I Aero modellen udstyret med en lidt større turbo, anden intercooler samt rørføring dertil. Dette sammen med Trionic 7 motorstyringen leverer bilen 205hk fra fabrikken.
Motoren laver 280nm allerede ved 1800rpm og er derefter ekstremt letkørt og virker meget kraft- og temperamentsfuld i alle sammenhænge.

Historie

Bilen er oprindeligt Svensk, men siden kommet til Danmark. Bilen er uden dansk afgift og det er stadig ikke bestemt om den skal på danske plader - Alternativet er at flytte sæder og skørter over på en i forvejen dansk Saab 9-3 og bruge bilen til reservedele.

Aero

Udtrykket Aero er i Saab sammenhænge historisk kendt helt tilbage til Saab 900 og beskriver at bilen er en kende mere speciel end hvad du ellers ser. I Aero udgaven er bilen oftest udstyret med de nyeste detaljer, dette kan være motor/motorstyring, undervogn, sæder og andet komfortudstyr.

Fordi vi elsker Saab!